son yazılar

22 Mayıs 2009 Cuma

6. Geleneksel Folklör Festivali


HAYDİ ERKEKLER FOLKLOR KULÜBÜNE!!!!
Yazıma böyle bir çağrıyla başladım çünkü folklor kulübümüzün erkek mevcudu maalesef içler acısı. Buna nasıl mı kanaat getirdim? O zaman yazıyı okuyalım da görelim. 21 Mayıs çarşamba gecesi 6.sı düzenlendi Folklor Festivali'nin. İlk başta oynanan solo oyunu kaçırsam da geri kalan tüm ekipleri izleme şansı buldum. Festivale her organizasyonda kadrolu konuklarımız olan Yeditepe Üniversitesi, Yaşar Doğu İlköğretim Okulu ve Koç Üniversitesi ekipleri çeşitli yörelerden oyunlarla katıldı. Ben salona girdiğimde Yaşar Doğu İ.Ö' nün öğrencileri çok keyifli bir oyun oynuyorlardı. Senkron olarak gayet iyi sayılırlardı. Onları takiben okulum Folklor Kulübü'nün efeleri sahne aldı ki ne görelim! 8 tane efe var ama 4 tane kız!!!!


O yüzden diyorum "Haydi Erkekler Folklor Kulübüne" diye. Tabi bu oyunun özelliği de olabilir ama bana pek öyle gelmedi. Erkek oyuncu eksikliğinden olsa gerek efelerin de yarısını kızlar oynuyordu. Oyunun kareografisine pek bi anlama veremedim ama güzel sayılırdı. Ardından çıkan Yeditepe Üniversitesi "Roman" ları gayet keyifli bir oyun sergilediler fakat oyun boyunca kenarda oturan 2 figüran tamamen vasıfsız eleman gibi kullanılıyorlar. Buradan yetkililere seslenip onlara bir çözüm bulun diyorum. Akabinde çıkan minik davetlilerimiz Artvin yöresinden bir oyun oynadılar ki evlere şenlik. Özellikle erkeklerin en son sırasında gelen boyu bir hayli kısa bi eleman vardı ki gülmekten yarıldım. Ama her klasik ilköğretim okulu gösterisinde olduğu gibi bu arkadaşlarımız da Türk Bayrağı açmayı ihmal etmediler ve büyük bir alkış topladılar. Bu arkadaşların yaşlarında kızlar daha çabuk ergenliğe girdiği için boyları hep erkeklerden uzun. Kızlar sahneye dalınca bizim kısa boylu eleman daha da kısa kaldı akabinde kızlar ile erkekler çıkış yapmadan önce yanyana geldiler. O anda eller oyun gereği havaya kalktı ve bizim kısa boylu arkadaşın yanındaki kızlar bizim elemanın ayaklarını yerden kestiler. O da bir pinpon topu misali bi sağındaki kıza bi solundaki kıza çarptı durdu. Oyunları gayet güzeldi ve keyifliydi. Kendilerine geldikleri için teşekkür ediyoruz. Son oyun olarak çıkan Koç Horon Tepicileri ise bi acayipti açıkçası. Hayatımda bu kadar durarak horon oynandığını görmedim. Kemençe çalan abi bile daha hareketliydi bizim kızlardan. Ayrıca omuzların sallandığı bölümde kimi sağ omzunu kimi sol omzunu sallarken bir kısmı hiç sallamıyordu bir kısmı ise iki omzunu birden sallıyordu. Çok karışık bir durum sayın okuyucular. O yüzden başarısız diyorum ve 10 üzerinden 3 veriyorum. En nihayetinde gece güzeldi. Kokteyli kaçırdım yemekler nasıldı bilmiyorum ama onlar da güzeldir heralde. Bu güzel gece için arkadaşlarımıza ve konuklarımıza teşekkür ediyorum. Esen kalın.

0 comments: