son yazılar

15 Mart 2009 Pazar

eksisozluk'ten alinti - 2

eksisozlukteki babam ve ben rumuzlu arkadasin yazisini sizlere oldugu gibi aktariyorum. öğrenci - yönetim arasındaki ilişkiyi kurması gereken birim olan öğrenci konseyinin son senelerde bu konuda hiç bir adım atmamış olması, işi gücü parti düzenlemek olması beni üzen bir üniversitedir. oysa bir konseyin ana amacı, öğrenci - yönetim arasındaki ilişkiyi sıcak tutacak adımlar atmak olmalı. eğer ben yanlış biliyorsam ve bu insanlar gece gündüz çalışıyorsa, benim böyle bilmem yine sadece onların suçudur. demek ki kendi başlarına çalıp oynamakta, benim gibi öğrenciler gözünde hiç bir güven yaratmamaktadırlar. bu nedenle de sorunlarımı konseye iletmek yerine kendi çapımda çözümler bulmaya uğraşmaktayım.
iletişim konusunda birşey yapmadıkları gibi geçmiş senelerde kurulmuş ve düzgün işlemiş olan konsey track-it sistemi gibi öğrencilerin dertlerini paylaşabilecekleri iletişim organlarının içine limon sıkmış, bu organları bilerek kullanmamış, kullandırtmamış konseye sahiptir. şimdi bu yurt olayıyla insanlar gaza gelince şovmenliğe soyunmuş, aktivist konsey tavırlarına bürünmüş ama çuvaldızı kendine batırmamıştır. bir de bakmıştır ki ciddiye alınmamaktadır.bu konudaki eleştrilerimi geçen dönem bildirmiş olmama rağmen "yönetim bizi dinlemiyor amaaa :(:(" tadında mailler ile cevaplamış, sonunda "evet iletişim sistemlerini daha aktif kullanmalıyız" demiş, ama yine de bu konuda hiç birşey yapmamış konseydir. okul çalışanlarına yeni konsey nasıl dediğimizde, "okula kim daha çok geç girecek yarışı yapıyorlar (her gün dışarıda eğlencedeler imasında)" şeklinde bir itibar uyandırmış, o saatten sonra zaten ne derse desin sözünü dinletemeyecek, ciddiye alınmayacak bir hale geldiklerini belki de yeni yeni anlamaya başlamış konseydir.evet belki biraz haklarını yiyorum, belki birşeyler yapmaya çalıştılar, küçük de olsa bazı girişimlerde bulundular. hatta belki şu son 3 gündür çok uğraşıyorlar. ancak bunlar anlık hareketler, anlık gazlar gibi gözüküyor. konsey amacını bilmediği sürece, sürdürülebilir, düzenli bir yapı kurmadığı sürece, arkasına öğrencileri almadığı sürece devamlı bir başarı sağlayamaz. önce öğrenciler konseye inanmalı, destek olmalı ki yönetim de bunu görsün. önce öğrenciler, sonra yöneticiler bilinçlensin. geç kalınmış bir çaba ile, birkaç atımlık kurşunlarını cengaverce ortaya koyarak ne kadar ilerleyebilirler merak ediyorum. işte böyle, yarım yamalak bir konseydir. konseydir de konsey midir? değildir. aslen turşudur.hem de hıyar turşusu. en sevdiğimizden.bu salatalıkları seçip de başımıza turşu yapan da yine okulun kendi öğrencisidir ne yazık ki.işte böyle birşeydir konsey, bunun bilincinde olmayan insanlar da seneye başkanlık için aday bile olmamalıdır. bir laf vardır hani halk arasında "yiyemeyeceğin şeyin altına girme" diye. çevresini yoldan çevirip kendini başkan seçtirtenler, seçim merkezi önünde adam bekletenler, günün birinde bakarlar ki, onları tanıyan tanımayan herkes ne turşusu oldukları konuşmaya başlamıştır. şöhret tehlikeli birşeydir.

0 comments: